სასწავლო
პროექტის გეგმა
სასწავლო პროექტის ავტორი
|
|||
გიორგი წერეთელი
|
|
||
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
|
ტყიბული,
|
||
სკოლა ახალსოფლის საჯარო
სკოლა
|
|
||
პროექტის მონახაზი
|
|||
ამ
პროექტის მომზადებისას
მოსწავლეები გაეცნობიან იმ
გამოჩენილ ოკრიბელებს რომლებმაც განსაკუთრებული წვლილი შეიტანეს ჩვენი ქვეყნის ცხოვრებაში . ამ ინფორმაციების მოძიების
შემდეგ მოსწავლეები დაამუშავებენ
მასალას, ჩაატარებენ ანალიზს. შეაფასებენ და გამოიტანენ
საჭირო დასკვნებს.
|
|||
პროექტის სრული დასახელება - გამოჩენილი ოკრიბელები
|
|||
პროექტის შინაარსი
|
|||
მოსწავლეები
გაეცნობიან ოკრიბის გამოჩენილ ადამიანებს. შეისწავლიან მათ ცხოვრებასა და
მოღვაწეობას. გააკეთებენ ანალიზს, შეაფასებენ და გააეთებენ შესაბამის დასკვნას.
მოამზადეებენ მათ შესახებ პრეზენტაციებს და
წარუდგენენ აუდიტორიას.
|
|||
საგანი/საგნები ისტორია
|
|||
საგანი/საგნები რომლის ფარგლებშიც გეგმავთ პროექტს - საქართველოს ისტორია, ისტ
|
|||
საფეხური/კლასი
IX
|
|||
სწავლების
საფეხური, კლასი საბაზო, IX
|
|||
პროექტის განხორციელების დრო
|
|||
3 კვირა
|
|||
პროექტის საფუძვლები
|
|||
საგნობრივი სტანდარტები.
ისტ. საბ. 2. სხვადასხვა ტიპის (პირველადი
და
მეორადი)
წყაროსა
და
თვალსაჩინოებების
(მაგ,
ისტორიული
რუკა,
გენეალოგიური
ტაბულა)
მიზნის
შესაბამისად
გამოყენება;
წყაროების
კრიტიკული
ანალიზი;
|
|||
ისტ. საბ. 5. ფაქტების, ინტერპრეტაცია/მოსაზრებების და სტერეოტიპების
ერთმანეთისგან
გარჩევა;
ისტ. საბ. 10. ქვეყნის წარსულის, აწმყოსა და მომავლის ერთიან კონტექსტში გააზრება;
ისტ. ტექნ.VI.2. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება
ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
ისტ.ტექნ.VI.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული
საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორნმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში
ისტ.ტექ.VI.4. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული
საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის
|
|||
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
|
|||
მოსწავლეები შეძლებენ სხვადასხვა ტიპის წყაროსა და
თვალსაჩინოებების გამოყენებას
გამოჩენილი ოკრიბელების ცხოვრების წარმოსაჩენად.
მოსწავლეები შეძლებენ
სხვადასახვა წყაროების,ლიტერატურისა და ისტ-ის დახმარებით მოიძიონ, შეაფასონ და ანალიზი გაუკეთონ გამოჩენილი ოკრიბელების ცხოვრების
მნიშვნელოვან ეტაპებს.
მოსწავლეები შეძლებენ ქვეყნის წარსულის,
აწმყოსა და მომავლის ერთ კონტექტსში გააზრებას გამოჩენილი ოკრიბელების ცხოვრების
მაგალითზე.
საინფორმაციო
წიგნიერება
● ინფორმაციის ეფექტურად
და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად
და შემოქმედებითად გამოყენება მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების
ეთიკური და სამართლებრივი საკითხების საფუძვლიანი ცოდნა
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
● იდეებისა და აზრის
ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
● სხვადასხვა ჯგუფთან
ეფექტური მუშაობის უნარის დემონსტრირება;
● საერთო მიზნების
მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.
|
|||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები
|
|||
ზოგადი კითხვა
|
რატომ
არის მნიშვნელოვანი გამოჩენილ ადამიანთა ცხოვრების შესწავლა და წარმოჩენა ?
რა
გავლენა იქონიეს გამოჩენილმა ოკრიბელებმა ჩვენი ქვეყნის ცხოვრებაზე?
გამოჩენილი ოკრიბელებიდან, რომლის ცხოვრებას
გამოყოფდით განსაკუთრებულად ?
რომელ
სფეროებში და დარგებში გამოიჩინეს თავი გამოჩენილმა ოკრიბელებმა ?
ამათ
გარდა, თქვენი აზრით, კიდევ ხომ არავის
დაამატებდით ?
|
||
თემატური კითხვები
|
|
||
შინაარსობრივი
კითხვები
|
|
||
შეფასების გეგმა
|
|||
შეფასების დროის ჩარჩო (შეფასების სტრატეგიები)
|
|||
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
|
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
|
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
|
|
პროექტის დასაწყისში
|
ვიცი-მინდა ვიცოდე- ვისწავლე
|
თვალსაჩინოდ დაწერილი საკითხი ( დაფაზე, ჩარტზე}
თვალსაჩინოდ დაწერილი საკითხი
( დაფაზე, ჩარტზე)
|
|
პროექტის მსვლელობისას
|
პროექტის გეგმა
თვითშეფასება და რეფლექსია
არაფორმალური დაკვირვება და შემთხვევების ანგარიში
პროგრესის ანგარიშები
|
ჩეკლისტები
მინიშნებები
ფორმები
ჩეკლისტები
მინიშნებები
ფორმები
ჩანიშვნები
ჩეკლისტები
ფორმები
მინიშნებები
|
|
პროექტის დასრულების შემდეგ
|
პრეზენტაცია
|
შთამაგონებელი გამოსვლა და დასკვნები
რუბრიკები და ქულების მინიჭების ფორმები
|
|
შეფასების მოკლე მონახაზი
|
|||
ვიცი-მინდა
ვიცოდე-ვისწავლე დიაგრამა ეხმარება მოსწავლეებს იმის გააზრებაში, თუ რა იციან
საკითხის შესახებ, რისი ცოდნა უნდათ, რა ისწავლეს და კიდევ რისი შესწავლა არის
საჭირო. ამ მიზნით დაფაზე ვწერ პროექტის გეგმის მთავარ კითხვას: რა იცით
გამოჩენილი ოკრიბელების შესახებ და კიდევ რისი გაგება გსურთ ? პროექტის
მსვლელობისას შეფასების ერთ-ერთ მეთოდად
გამოვიყენე პროექტის გეგმა, რომელიც მოსწავლეებს ეხმარება დროში ზუსტად გაანაწილონ
შესასრულებელი დავალებები, სწორად დასახონ მიზნები და სტრატეგიები.ამ მიზნით,
პროექტის გეგმის შეფასების ერთ-ერთ მეთოდად შევარჩიე თვითშეფასება და რეფლექსია,
რომელიც მოსწავლეებს საშუალებას აძლევს
სწორად, ნაბიჯ- ნაბიჯ შეაფასონ თავიანთი ნამუშევრები. ასევე მოახდინონ რეფლექსია
საქმიანობის გასაუმჯობესებლად.
დაკვირვების შედეგად გაკეთებული ჩანიშვნები ხელს უწყობს სწავლების დაგეგმვას და
თვალსაჩინოებას სძენს საბოლოოო შედეგებს. არაფორმალური დაკვირვების შეფასების
ინსტრუმენტად ჩემს მიერ შერჩეულ იქნა ინდივიდიალურ საქაღალდეში შეგროვებული
ჩანიშვნები. შეფასების ერთ-ერთ მეთოდად აღებულ იქნა პროგრესის ანგარიშები, ამ
მიზნით ინსტრუმენტად გამოყენებულ იქნა
ფორმები და მინიშნებები.
პროექტის დასრულების შემდეგ გამოვიყენე პრეზენტაცია და შეფასების
რუბრიკები.
|
|||
სხვა საკითხები
|
|||
წინარეცოდნა
|
|||
·
მოსწავლეებს აქვთ
ზოგადი საბაზისო ინფორმაცია გამოჩენილი ოკრიბელების შესახებ.
·
ისტ-ის პროგრამებში
მუშაობის უნარ- ჩვევები
·
კვლევის საბაზისო
უნარ- ჩვევები და ბეჭდვითი და
ელექტრონული წყაროების გამოყენების ცოდნა.
·
საინფორმაციო
წყაროების ზუსტად მითითების უნარი.
·
მოსწავლეებს აქვთ
დასკვნების გაკეთების უნარი.
|
|||
სასწავლო პროცედურები
|
|||
პროექტის დასაწყისში მოსწავლეთა პირველ შეხვედრას ვიწყებ წინარე
ცოდნის გაგებით. რამდენად არიან ისინი მზად შერჩეულ თემაზე სამუშაოდ. რა
ინფორმაცია აქვთ გამოჩენილი ოკრიბელების შესახებ, რა უნარები აქვთ ინფორმაციის
მოძიებისა და დამუშავების, როგორც ისტ-ის საშუალებით, ასევე ბიბლიოთეკებსა და
უშუალო კონტაქტების მეშვეობით. შემდეგ მოსწავლეები დავყავი სამ ჯგუფად მათი
შესაძლებლობის მიხედვით. ჯგუფის ხელმძღვანელებლად დავაყენე მაღალი აკადემიური
მოსწრების მოსწავლეები. შევადგინეთ პროექტის სამუშაო გეგმა. გამოვყავით მთავარი
და მეორეხარისხოვანი საკითხები. ჯგუფებმა აირჩიეს დავალებები. I ჯგუფი - ინფორმაციების მოძიება და დამუშავება
სხვადასხვა ბიბლიოთეკებში არსებულ ლიტერატურაში. II ჯგუფი - ინფორმაციის
მოძიება და დამუშავება ინტერნეტ
რესურსების საშუალებით. III - სარეკლამო ბროშურის,
ფოტო ალბომისა და პრეზენტაციის მომზადება.
ჯგუფების ხელმძღვანებლებს დავავალე
თავიანთ ჯგუფებში გაენაწილებინათ დავალებები და ყოველი კვირის ბოლოს
მოეხდინათ შესრულებული სამუშაოს
მონიტორინგი. მომზადდა პროექტის სარეკლამო ბროშურები, რომელთა სამიზნე ჯგუფები
იყვნენ ახალსოფლის სკოლის მოსწავლეები, მასწავლებლები, მშობლები, მიმდებარე
სკოლების მოსწავლეები, მასწავლებლები და მშობლები. თემის მცხოვრებლები. მოხდა ამ
ბროშურების დარიგება ადრესატებთან. მეორე კვირაში ჯგუფებმა წარადგინეს თავიანთი
ნამუშევრები. მოხდა მოპოვებული ინფორმაციისა და მასალების მონიტორინგი,
შენიშვნების და სწორი მიმართულებების მიცემა, მუშაობის წახალისება. არსებული მდგომარეობის შეფასება. მესამე
კვირაში ხდება პროექტის დასრულება. ამისათვის I და
II ჯგუფები წარმოადგენენ მათ
მიერ მოპოვებულ და დამუშავებულ მასალებს. შეაჯერებენ, შეაფასებენ, გაასწორებენ და მისცემენ
საბოლოო სახეს. III ჯგუფი მოამზადებს პრეზენტაციას pover point- ის საშუალებით და
წარუდგენს აუდიტორიას.
|
|||
დიფერენცირებული სწავლება
|
|||
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეები
|
სსსმ მოსწავლეს
დავავალებ სარეკლამო ბუკლეტების დარიგებას.
|
||
არაქართულენოვანი მოსწავლეები (მოსწავლეები,
რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
არაქართულენოვანი მოსწავლე არ გვყავს.
|
||
ნიჭიერი მოსწავლეები
|
მაღალი აკადემიური
მოსწრების მოსწავლეებს დავაყენებ ჯგუფის ლიდერებად.ისინი მონიტორინგს
გაუწევენ პროექტის ხარისხიანად
მიმდინარეობას.
|
||
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
|
|||
აპარატურული
უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
კომპიუტერ(ებ)ი
|
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
|
მობილური ტელეფონი
|
|
ფოტო/ვიდეო კამერა
|
პრინტერი
|
ინტერნეტკავშირი
|
|
პროექტორი
|
სკანერი
|
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
|
|
ლაზერული დისკი /ჩიპი
|
ტელევიზორი
|
სხვა ----------
|
|
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
ტექსტური რედაქტორი
|
ელ. ფოსტა
|
ვებედიტორი
|
|
ელ. ცხრილები
|
ვიდეო/აუდიო
რედაქტორი
|
ტესტირების პროგრამა
|
|
გრაფიკული რედაქტორი
|
საგამომცემლო პროგრამა
|
ბლოგი
|
|
საპრეზენტაციო პროგრამა
|
ელ. ენციკლოპედია
|
სხვა
----------
|
|
ვებბრაუზერი
|
ელ. კითხვარი
|
|
|
ბეჭდური მასალები
|
სკოლის, რაიონისა და პირად ბიბლიოთეკებში
არსებული ლიტერატურა და პუბლიცისტური მასალები.
|
||
ინვენტარი/მასალები
|
რვეულები, თაბახის ფურცლები, ცარცი,
დაფა, კალმები, ფანქრები, ფლომასტერი,
|
||
ინტერნეტრესურსები
|
http://www.nplg.gov.ge/emigrants/en/00000201/http://www.nplg.gov.ge/athletes/ka/00005497https://funtime.ge/ucnobi-fotoebi/post/93650-dae-tsremlebi-mkholod-khakhvis-chrisgan-gvdiodes---rezo-gabriadzis-utsnobi-fotoeb
|
||
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები, საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები .
|
||
No comments:
Post a Comment